share

2009-2010 top 5 mvp list with stats.

d-grizzly
Registered User
Joined: 05/05/2009
Posts: 1519
Points: 507
Offline
2009-2010 top 5 mvp list with stats.

wade - 28.3ppg, 6.8rpg, 8.5apg, 2.9spg, 1.8bpg - 48.4%fg, 31.2%3pt, 78.9%ft, 3.4t.opg - 68g

lebron - 32.8ppg, 7.2rpg, 7.9apg, 2.3spg, 1.1bpg, 47.2%fg, 35%3pt, 81%ft, 3.6t.opg - 82g

kobe - 26.2ppg, 5.6rpg, 4.3apg, 1.3spg, .3bpg, 51%fg, 33%3pt, 84%ft, 2.9t.opg - 82g

Cp3 - 23.9ppg, 3.8rpg, 11.8apg, 2.9spg, .2bpg, 49.1%fg, 38%3pt, 85.3%ft, 3.4t.opg - 76g

Howard - 21.6ppg 15.2rpg, 1.2apg, 1.1spg, 3.7bpg, 59.9%fg, 0%3pt, 62.1ft%, 3.2t.opg, 80g

these will be the top 5 of the mvp list. the ones that come close are ROY, ANTHONY, DIRK, DUNCAN, BILLUPS.

Please don't hate on this, A lot of it makes sense to me. Wade will carry the heat to the playoffs again. Lebron will have the best year of his career. Kobe will still remain very close to mvp. Paul is gonna have to do a lot more, which he is fully capable of doing. Howard will be trying much harder than last year, he knows his flaws and might improve on them. i do see him shooting better at the line during the season...playoffs though...we'll find out.


j1232e
Registered User
Joined: 05/26/2009
Posts: 1501
Points: 1144
Offline
nice list

I don't see denver having 2 considerd mvp's

d-grizzly
Registered User
Joined: 05/05/2009
Posts: 1519
Points: 507
Offline
thanks

this did go through my mind, 2 nominees is a reach, but when you have anthony and billups, it is possible. look back at what billups did for the team, then look at how anthony took over when most needed.

Michael.S.
Registered User
Joined: 05/10/2009
Posts: 5992
Points: 1962
Offline
Yes nice list, although I so

Yes nice list, although I so see Kobe's stats decline alittle as he doesn't have to score that much anymore nor do I think he will play that many minutes next year, I see 24.5 ppg, Wade I think will be around 30 again and LeBron's looks just fine to me, and I hope LeBron's percentages go up like that next year, I also think McGrady will make the second team, and lead his team to the playoffs, and Oh one more thing 3.7 blocks per. game for anybody is tough , I see Howard around 2.5 again

jeff416
Registered User
Joined: 08/03/2009
Posts: 897
Points: 907
Offline
Heres my list 1) Dwyane

Heres my list
1) Dwyane Wade- PPG 31.4 RPG 6.3 APG 8.1 SPG 2.5 BPG 1.5
2) Lebron James- PPG 28 RPG 7.2 APG 7.7 SPG 1.8 BPG 1.2
3) Kobe Bryant- PPG 28.7 RPG 5.5 APG 5.3 SPG 1.2 BPG 0.7
4) Dwight Howard- PPG 21.4 RPG 15.2 APG 1.5 SPG 1.0 BPG 3.3
5) Chris Paul- PPG 22.3 RPG 4.1 APG 11.8 SPG 2.7 BPG 0.2

sameolG
sameolG's picture
Registered User
Joined: 05/02/2009
Posts: 269
Points: 233
Offline
according to that list and

according to that list and statline.. Lebron James has won back to back MVP's lol

fastdan
Registered User
Joined: 06/10/2009
Posts: 747
Points: 882
Offline
51% fg for kobe? Really?

51% fg for kobe? Really?

Ryan.Cook2
Registered User
Joined: 12/05/2008
Posts: 111
Points: 25
Offline
why

why do you have wade playing 68 games, are you predicting injuries?

Tyrober
Tyrober's picture
Registered User
Joined: 06/16/2009
Posts: 2907
Points: 7886
Online
i like it overall but i

i like it overall but i think predicting how many games a player will play in is pretty nonsense. howard at 80? and wade at 68? how u came up with the numbers of that just doesnt make any sense

Hale
Hale's picture
Registered User
Joined: 05/08/2009
Posts: 5954
Points: 12848
Offline
Ehhh. Wade won't shoot a

Ehhh. Wade won't shoot a better fg% then LeBron and Kobe won't either. LeBron won't shoot a better 3% then Kobe. Wade will not get 2.9 and 1.8 and Dwight won't get 3.7. Lebron won't beat out Wade in scoring either because he has Shaq and some more help now.

The lake show2
The lake show2's picture
Registered User
Joined: 05/26/2009
Posts: 6717
Points: 1248
Offline
lebron shooting better three

lebron shooting better three then kobe???..lol..and why is it impossible for kobe to shot 51% when he doesnt have to take many bad or contested shots and the fact he wont be double teamed as much..he could also easily win mvp if the lakers stay healthy and win awhole lot of games which i predict they will

JoeWolf1
JoeWolf1's picture
Registered User
Joined: 05/28/2009
Posts: 8203
Points: 16533
Online
Shaq + Lebron = Lebron not dropping almost 33 per game

2009-2010 Shaq isn't the Shaq of old, but he is still going to demand some shots. I don't see how Lebron's ppg could go up 5 points with the addition of Shaquille O'Neal to his team. I bet it stays the same at about 27 or even goes down to the 25-26 range.

ummm...Looney
Registered User
Joined: 07/25/2009
Posts: 92
Points: 132
Offline
JoeWolf remember they were

JoeWolf remember they were saying that when they put Shaq alongside Amare, but no his points went up substantially. Shaq demands sooo much attention, it will open things up for LeBron.

The lake show2
The lake show2's picture
Registered User
Joined: 05/26/2009
Posts: 6717
Points: 1248
Offline
didnt dwades points also go

didnt dwades points also go up?

JoeWolf1
JoeWolf1's picture
Registered User
Joined: 05/28/2009
Posts: 8203
Points: 16533
Online
Good point, He does create

Good point, He does create space and is a good passer out of the double team. I was just thinking that Cleveland has made a lot of effort this off season to make the Cavs better, and better teams need less scoring from their stars. Jordan scored less when they put a team around him. Kobe averaged 35 or so a few years ago, but as LA rebuilt his scoring went down. You are right, his scoring may not go down after all, but I think 33 is still a bit lofty. Maybe 29-30 at the most IMO.

ummm...Looney
Registered User
Joined: 07/25/2009
Posts: 92
Points: 132
Offline
Yeah 33,is a bit high, but

Yeah 33,is a bit high, but who knows.

JoeWolf1
JoeWolf1's picture
Registered User
Joined: 05/28/2009
Posts: 8203
Points: 16533
Online
Yeah, with Beasley a

Yeah, with Beasley a question mark for this season, I think Wade could average 33. The Heat were really banking on his improvement for this season. Jermaine O'Neal Isn't really at the point in his career where he can be a legitimate #2 option anymore(IMO). Quentin Richardson will help fill Beasley's absence, but I don't think he'll get you 18-20 like people were expecting Beasley to this year. They were also banking on Chamlers improvement as well, but he isn't a scoring point guard so maybe 13 -15 for him at the most. Wade is going to have to put the Heat on his shoulders again so I could see him putting up 33 per.

llperez
llperez's picture
Registered User
Joined: 04/13/2009
Posts: 11964
Points: 11948
Offline
Wade is gonna have to score

Wade is gonna have to score 33, rebound, pass, defend, coach, sell the popcorn and collect the ticket stubs this year if the Heat are gonna do anything special.

ummm...Looney
Registered User
Joined: 07/25/2009
Posts: 92
Points: 132
Offline
They need to make a move

They need to make a move that gives Wade a reason to stay, either sign a big name FA next yr. to team with Wade, or a trade mid-season. I could see Wade getting 33 a game, but Damn you can't really ask a guy to do more single-handedly than Wade did last yr.

JoeWolf1
JoeWolf1's picture
Registered User
Joined: 05/28/2009
Posts: 8203
Points: 16533
Online
Yeah, no kidding. I thought

Yeah, no kidding. I thought with Beasley they were 8-6 seed range, without him, they are going to have to fight to get in the playoffs. Yeah, I think they need to do something to keep him also. I guess Beasley could maybe come back mid-season, that would help if could pick up where he left off at the end of last season, but who knows.

llperez
llperez's picture
Registered User
Joined: 04/13/2009
Posts: 11964
Points: 11948
Offline
Is beasley suppossed to miss

Is beasley suppossed to miss time?

JoeWolf1
JoeWolf1's picture
Registered User
Joined: 05/28/2009
Posts: 8203
Points: 16533
Online
I don't know for sure, but

I don't know for sure, but usually those programs are like 90 days with a half way kind of place for like 30 more after. I really don't know what kind of treatment program he is in. I was just assuming he'd miss part of the season because of rehab. Stern could even give him a suspension for the weed pictures, but I really am not sure.

RSS: Syndicate content